söndag 20 februari 2011

I Am Wrong And I Am Right.

Har varit ganska tyst här senaste tiden.
Jag skyller på att jag införskaffat Lego Star Wars The Complete Saga. Det stjäl en del målartid.
Eller så kan jag skylla på att jag lagt ner en massa timmar på målningen som följer här nedanför.
70x50c. Akryl på kanvasduk med bred kant.
Bred kant känns extra lyxigt. Nu är det ju svårt att låta motivet krypa runt kanterna på duken eftersom det bara är svart bakgrund.

Lite tråkigt dock att ha kanterna helt orörda så jag målade lite på ovansidan.
När jag fick idén med motivet så kändes det så bra att jag ville börja måla på direkten.
Pengar eller hjärta.
Vilket ska man välja?

I övrigt.
Igor är ute och reser. Långt bort. Han blir dessutom borta ganska länge. Eftersom internet i landet 'långt bort' inte är pålitligt så får jag se när bilderna kan ramla in.
Det finns dock ett stort bildbibliotek av tidigare saker som jag ska försöka lägga upp.

En serie på tolv målningar är på gång. Den ska påbörjas nästa helg. Du kommer att gilla det.

Jag har en stor målning på gång med till en kompis. TV-spelsmotiv. Spelet? Kanske världens bästa spel genom alla tider faktiskt.

Sen har jag miljarder halvfärdiga målningar liggandes runt om i lägenheten som jag får se till att avsluta. Lite blandade saker.

4 kommentarer:

Stones sa...

Coolt med de extra liven på kanten.
Skönt motiv.

Unknown sa...

Världens bästa spel genom alla tider? Kan bara vara SMB3 eller MM2.

Allt annat är orimligt.

smegMMA sa...

Jag är säker på att jag kommer gilla 12-målningsprojektet. För jag har ju beställt det.

Slusk sa...

Stones: Tack!

Snusgrop: Du har fel. Du kommer nicka medhållande när du målningen visas. Allt annat är orimligt. ;)

K: Ja, gillar inte du det så är det inte lönt att nån annan heller gör det ju..