onsdag 29 juni 2011

Rövarspråket!

Jag var ute och införskaffade ett stort jävla tält(i storleksordning av ett mindre slott) till min kommande festivalupplevelse(Metal Camp i Slovenien om två veckor), då jag sprang på följande språkförbistringsupplevelse på Harald Nyborg:
En fiunsk liter är inte lika stor som en svensk då det krävs 150 finska litrar för att motsvara 125 svenska. Intressant.
Det borde därmed betyda att finnar säger att de dricker mycket brännvin, men i sanning så räknar vi bara olika.
Sen är det sällan läge att diskutera det med nån knivbärande jeppe, I'm just saying..


För övrigt tycker jag att "jätesäkki" inte låter som proper finska, utan jävligt påhittat.

2 kommentarer:

ஜ۩ Camilla ۩ஜ sa...

Hej!
Vet du, jag har en liten fråga..
Jag har sett på dina kreationer och jag undrar då.. Kan du gör något liknande som "Djävulene Marlin" har, fast jag skulle vilja ha med mina hästars huvuden på?

Skulle det funka tror du?
ca 6 stycken..
Vad tror du, kunde det funka?

MVH
//C

Slusk sa...

Hej!
Tack för att du frågar, men nej.
Det är möjligt att det skulle fungera, men jag har tyvärr inget intresse av att måla något sådant motiv. Sorry.