onsdag 1 februari 2012

Game of the Month - Section Z

Månadens spel del två. Ett inte så känt spel direkt. Section Z.
Ett spel som var helt jävla omöjligt. Förlåt, det ÄR helt jävla omöjligt.
Även så här i efterhand då jag kan spela skiten på emulator och fuska mig fördärvad så är spelet helt omöjligt att klara.
Inte nog med att det är omotiverat svårt, (nästan)varje bana slutar med att man får välja mellan två vägar vidare. Det finns inga som helst ledtrådar till vad man ska välja utan man är helt utlämnad till trial-and-error.
Något som gör att man sliter sitt hår av förtvivlan ibland då man råkat loopa sig tillbaks till en tidigare nivå. Suck.

Power ups är inte mycket till hjälp, och i början är karaktären sjukt seg för att senare ha slukat för många speed ups och därmed bli helt okontrollerbar.
Jävla muppiga skitspel!

jag har ingen aning om hur många timmar det där spelet stal av min ungdom då jag naivt försökte komma nånstans i det spelet som helt saknar nån sorts sparfunktion som gör att man måste klara möget på en sittning.
Psykbryt. Ridå.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Min barndoms hatobjekt #2.

Slusk sa...

Jaså, vad var nummer ett?

Unknown sa...

Känslan av att en dag skulle någon måla en taveljävel av fanskapet.

Section Z är ondska.

Beer-naise sa...

Ett av få Nintendospel jag ägt och inte kunnat varva. Skönt att höra att det finns fler...

Slusk sa...

Beer-naise: Haha. Delad misär är inte lika hemsk misär..