tisdag 26 juni 2012

Throw A Cactus In My Face. Please.

Semester. När detta publiceras så befinner jag mig på en annan kontinent. Jag och Igor. Han lever. Men han har helt tappat bloggintresset så vi får väl se när det dyker upp igen.

Nåja. Jag har målat alldeles för lite grejer från Super Mario Bros 2. Ett spel som jag inte gillade så mycket faktiskt. Lost Levels som är det japanska originalet, och ansågs för svårt för övriga världen, var mycket bättre.
Grafikmässigt däremot så är den europeiska/amerikanska tvåan mycket roligare. Lämpar sig bra för att målas. Så här kommer en Pokey.
25x60cm.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Nu tittat pedanten fram, men rätt ska vara rätt! SMB2, inte Lost Levels, var den ursprunliga uppföljaren till SMB.

När spelet var halvfärdigt valde Nintendo i Japan att starta om och göra ett helt nytt spel (Lost Levels) som hade mer gemensamt med orginalet, medan Nintendo i USA valde att återuppta arbetet med SMB2 (som under tiden vidareutvecklats tillsammans med Fuji och getts ut i Japan som Doki Doki Panic).

Så båda spelen är "riktiga" uppföljare till SMB, bara utvecklade och utgivna på två olika kontinenter. Samt det lilla faktum att SMB2 faktiskt var först.

Trevlig semester på dig.

Stones sa...

Ha en trevlig Semester!

Slusk sa...

Snusgrop: Rätt ska vara rätt! Hade ingen aning om att dte var så som du skriver faktiskt. Har läst den versionen jag hade i inlägget så många gånger så att jag tagit den för rätt och riktig.
Jag hade hört att Doki Doki Panic redan fanns och att det gjordes om till SMB2 för västvärlden.

Mycket tacksam för din upplysning så att jag slipper gå runt och ha fel.