torsdag 1 november 2012

Game of the Month - R.C. Pro-Am.

Månadens spel för November är alltså R.C. Pro-Am.
Ett spel som väcker oerhörd nostalgi. Spelet var väldigt lätt de första banorna för att senare bli i princip omöjligt.
Det jag verkligen avskydde med det här spelet var när den gula bilen lär "Bwooo-ooop" och gick in i nån sorts fuskläge och brände ifrån alla de andra bilarna utan att man hade en chans att hänga på. Det enda man kunde hoppas på var att lägga ut en bomb eller pricka fanskapet med en missil när den flög förbi en.

Det var alltså omöjligt att slå den annars. Detta var så sjukt orättvist att jag mer än en gång spottade ur mig svavelosande haranger av svordomar.

Annars var spelet oerhört kul.

Här är intromusiken till spelet:


Jag bifogar även med video på hur en snubbe spelar igenom alla 24banorna(som börjar om från början och fortsätter så tills man blir game over).
De första åtta banorna:


Bana 9-16. Notera hur den gula bilen bara glider ifrån alla andra på kartan på bana 16[7.35 in i klippet]


Bana 17-24:


Hyfsat imponerande må jag säga.

Till slut lägger jag till en metalcover som nån gjort på introlåten:

4 kommentarer:

Stones sa...

Grymt jobbat. Roligt att du tog dig tid att måla mitt förslag!

Slusk sa...

Tack. Jo, fast jag har ju funderat på att måla nåt från spelet ganska länge. Men när jag pillat med motivet innan så har det inte känts tillräckligt bra. Här fick jag ju dessutom med en dödskalle.

Stones sa...

Ja verkligen, hade formatet varit lite större så hade du säkert kunnat peta in en dödskalledekal på bilen oxå :)

Morwen sa...

Åh det spelade jag jämt!!