söndag 13 januari 2013

Gearing Up.

Hittade en ram som jag blev förtjust i.
Udda mått, panorama, 10x28cm. Det är alltid kul att se vad man kan få plats i de ovanligare måtten.
Det slutade med att jag spontanmålade en "Mega Man vs Metal Man"-scen.
Kuggarna i bakgrunden har jag gjort ljusare i innerfälten. Detta efter att jag sett någon ha gjort det förut när de gjort en pärlplatta med Metal Man, och jag gillade verkligen hur det såg ut då det ger lite mer djup till den annars ganska platta bakgrunden.

2 kommentarer:

André sa...

Spelar du fram till de bilder du ska måla i spelen och gör en skärmdump och utgår från det eller hur gör du?

Slusk sa...

Det är olika. Oftast spelar jag fram till ställena. Sen tar jag skärmdumpar på det och omarbetar motiven för att de ska passa.
Ibland letar jag dock bara upp pixelmotiven på internet och klipper och klistrar för att få fram motivet jag vill ha.
Men oftast kommer ju inspirationen när man är inne i spelet och ser en snygg miljö/scen.