fredag 11 mars 2011

You're Wrong.

Såg den här och tänkte att jag inte kan låta bli att lägga upp den här.
I övrigt blev jag annars hyfsat upprörd idag när nån på facebook tyckte att man skulle bjuda på objekt på tradera där pengarna går till svenska kyrkan som har ett projekt som heter 'utrota hungern'.
Aldrig i helvete att jag skulle ge pengar till en religiös rörelse.
Hur fint projektet än är.
Pengarna går till svältande mäönniskor. Det är bra.
Vem kommer i slutändan stå som avsändarte och få all goodwill? Svenska kyrkan.
Så lägger idioterna huvudet på sned och säger "men svenska kyrkan har så himla bra projekt, de gör så mycket gott".
Det finns bättre organisationer att skänka pengarna till.

Kyrkan kan dra åt helvete(sic).

När jag ändå har hostat upp lite galla så kan jag köra på denna underbara videon med.

4 kommentarer:

lorenthsson sa...

Underbart! Ibland säger en film mer än tusen ord.

Slusk sa...

Sannerligen.

Gnell sa...

Hehe, kul klipp. Han är en bra representant för de trångsynta bakåtsträvarna.

Slusk sa...

Sällan har jag sett(hört) någon idiotförklara sig själv på ett så underhållande sätt.