måndag 18 juli 2011

Thank You For This/Welcoming War.

Nyss hemkommen från Metal Camp i Slovenien och det vore lögn att säga att jag är direkt pigg.
Jag ska i varje fall redogöra för ett av banden jag såg. Troligtvis blir detta det enda jag orkar sätta ihop från festivalen. Kanske inte. Vi får se.

I onsdags så spelade bandet jag såg mest fram emot att se på festivalen. Mastodon.
Det blev sisådär två bra bilder jag lyckades ta.
En på hela bandet.
En på Troy Sanders.

Det är värt att berätta att jag blev alldeles salig när bandet gick på scen och det förkunnades: "Forget it man, and get with countdown. Shake this square world and blast of for kicksville."
Finns ju tråkigare låtar än Iron Tusk att börja med, kan jag ju då tycka.


Jag lyckades fånga två låtar på video som jag vill dela med mig. Eftersom jag stod en bra bit ifrån scenen när jag filmade så fick jag leka en del med zoomen, så resultatet är som det är.


Jag tog även en bild på setlisten för den som är intresserad.
För folk som inte är initierade kan jag meddela att sista biten(jag kunde verkligen inte hålla mig) är en Melvins-cover.























Just fasiken.
Den här kära lilla saken fick jag med mig från spelningen.
Det enda plektrumet som Troy använde under hela konserten. Även det enda som nådde ut i publiken.
Ibland har jag fasiken turen med mig ändå(att jag fick tjata hål i huvudet på en av säkerhetsvakterna innan han lämnade det ifrån sig till mig är dock en helt annan femma).

3 kommentarer:

Unknown sa...

Det där plektrumet kan vara det vackraste jag någonsin sett.

Slusk sa...

Eller hur? Jag är hyfsat nöjd med att ha det i min ägo.

Stones sa...

Måste instämma med Snusgrop, mycket vackert plektrum!