onsdag 26 december 2012

Metal Man.

Så jag blev sugen på att måla lite bossar från Mega Man..

4 kommentarer:

Gnell sa...

Grym! Megaman II är nog fan det bästa spelet jag spelat på Nintendo 8-bit. Lite för enkelt ibland, men spelupplevelsen.. ujuj..!

Slusk sa...

Tack! Mega Man II är otroligt bra.
Visst är det enkelt på sina ställen, men på andra ställen är det riktigt klurigt. Quickmans bana är hemsk t ex. Men visst,när man spelat igenom det några gånger så vet man precis hur man ska göra och spelet blir väsentligt lättare.

Mega Man 9 som sades vara alltför svårt när det släpptes, är ju löjligt lätt nu när jag spelat det fem miljoner gånger. Där har jag klarat hela spelet utan att bli träffad en enda gång. Något jag aldrig lyckats med på MM2(bara Metalman som jag klarat mig genom oskadd).

Höjdpunkten i spelet för min del var första gången jag kom till teleportrummet där man ställs mot alla bossarna igen.

Gnell sa...

Har nog bara spelat MM1, 2, 3 och 4 och jag tyckte alla utom just tvåan var svåra. Ettan har jag försökt ett par ggr, men tycker det var så svårt att det var löjligt!

MM9 ser otroligt bra ut, synd bara man inte äger en enhet som kan spela det.. Det där med att klara det utan att bli träffad känner jag igen.. var det du som lade upp klipp på det?

Slusk sa...

Ettan är svårast. Inget av de andra spelen är i närheten.
Har själv spelat 1-5 och då 9.
MM9 fanns att ladda ner till xbox360, ps3 och wii, vill jag minnas.
Nian är gjord med MM2 som förlaga. Otroligt kul spel det med.

Jo, jag har lagt upp klipp på det här på bloggen.