tisdag 9 december 2014

Blue Bomber Teaser.

Jag har säkert nämnt det ett par hundra gånger tidigare, och det tål att sägas igen, Mega Man 2 är mitt absoluta favoritspel till NES.
Därför var det självklart att det är det spelet jag gick till för att leta motiv när jag bestämde mig för att måla en ny stor målning.
Den första jag gjorde var ju på Super Mario Bros.
Mitt nya alster är av samma storlek 110x110cm.
Fast där Super Mario Bros-målningen har stora sjok av döda ytor(svart bakgrund) så har min kommande knappt några alls. Vilket betyder att jag lagt ner nästan dubbelt så mycket tid som på Super Mario. Där den krävde nånstans mellan 100 och 110 timmar så klockar mitt nya mästerverk in på nästan precis 200.

En målning som jag började på att måla för nästan två år sen.
Det rullade på himla bra med målandet i början. Jag följde ett schema jag lagt upp i nästan två månader innan jag var tvungen att prioritera andra saker.
Givetvis blev då det stora projektet lidande för att jag skulle kunna fortsätta ha mina mindre projekt flytande(skalllar och månadens spel som jag då gjorde).

Nåja. För cirka ett halvår sen så plockade jag fram den stora duken igen och började beta av pixel efter pixel.
Och det blev jävligt drygt ett tag då jag målade en hel del enformiga mönster.

Fast nu är de helvetes pixlarna målade. Varenda en av dem.

Motivet jag målat är för mig själva essensen av Mega Man 2.
Mer vill jag helst inte avslöja.
Lite vill jag dra på det.

På fredag 09.00 kommer jag att lägga upp bild på målningen så får du se precis vad det är för skit jag åstadkommit denna gången.

1 kommentar:

Stones sa...

Vad spännande, ser verkligen framemot att se vad du har åstadkommit denna gång.