tisdag 4 oktober 2011

Spectrelight.

Ibland tror jag att jag har koll. Oftast visar det sig då att jag inte har det.
Som i det här fallet. Jag trodde att jag hade hyfsad koll på alla spel som Nintendo släppt i Zelda-serien.
Icke. Det fanns några som ajg inte hade den minsta aning om att de existerade.
Nintendo lanserade i Japan i mitten på 90talet något som hette Satellaview. Nåt mög(skånskt ord. googla det) som man kunde ladda ner spel till sitt Super Nintendo via satellit. High tech scifi!
Det var tydligen ingen hit och lades ner, och spelen går inte att få tag på nånstans på legal väg.
Därför får man ladda ner Zeldaspelen på en sida som dedikerat sig åt just dessa rariteter.
De är i rom-format så man får köra dem med en emulator.

Målningen ovan är från Third Quest.
Som i praktiken är en SNES-variant på det första spelet, Legend of Zelda.


Gillar du Zelda så ska du definitivt se till att utforska dess obskyra spel.
Tycker du istället att jag skriver Zelda mycket?
Zelda Zelda Zelda Zelda Zelda Zelda Zelda Zelda Zelda Zelda

Och Zelda jag Zelda kan Zelda skriva Zelda det Zelda lite Zelda till, Zelda bara Zelda för Zelda att Zelda jävlas.

Målningen? Det är ett sånt där spöke som finns på kyrkogården i spelet. Ghini heter rackaren.
Jag har målat en sån lökig typ förr. Klicka HÄR om du glömt bort eller missat.

3 kommentarer:

smegMMA sa...

Galet att du kan måla så det ser sådär suddigt ut. Du är duktig du.

Stones sa...

Nu blev jag snurrig.

Slusk sa...

Djävulene: Oja. Suddigt. Linjerna är lite sneda med va? Haha.

Stones: ja inte är det lätt att hålla koll på.