fredag 21 oktober 2011

Town of Hicksville.

Så är det då fredag och jag avslutar då temat GunSmoke.

Först tänkte jag lägga upp en bild på de senaste dagarnas målningar ihop så att man ser dem hur de ska ses. Vilket i och för sig är live, men med tanke på mitt asociala beteende så är det inte många som kommer att göra det. Nåja, här är de i varje fall tillsammans.


Här följer en målning som föreställer en scen i första banan. Town of Hicksville.
Jag älskar verkligen det här spelet.
Det är enkelt upplagt:
Undvik att bli dödad.
Hitta wanted-postern.
Samla pengar.
Köp vapen.
Döda bossen.

Sällan lyckades jag ta mig förbi den där svåra nivån som utspelar sig i bergen. Ninjor och grejer. Supersvårt då man bara kan skjuta uppåt och ninjorna svärmar upp bakom dig.
Jag kan lova att jag spottat och fräst när jag spelat det. En del okvädesord har jag hasplat ur mig i frustration.
Aldrig klarade jag det där förbannade spelet.
Förrän jag då började spela på emulator för nåt år sen.
Klart som fan jag fuskat mig genom svåra partier med hjälp av sparfunktion i emulatorn.
Hur ska jag annars kunna bli kvitt de men som detta spel åsamkade mig i min barndom?

Musiken är helt underbar där favoriten är första nivån. Town of Hicksville.


Som sig bör innehåller spelet en helt obegriplig engelska. Eller vad sägs om texten när man varvat skiten?
Game. Fucking. Over.

2 kommentarer:

Stones sa...

Haha gillar texten.
Shit vad produktiv du har varit, coola tavlor som vanligt.

Slusk sa...

Tack!
Jo, det har varit en del målande, men samtidigt är det en del halvfärdiga projekt som jag färdigställt. Så det verkar förmodligen vara mer än vad det egentligen är.