torsdag 29 december 2011

Back Brain Kick.

När jag var liten lirade jag Pro Wrestling på NES.
Sjukt jävla roligt var det. Det är på tiden att jag målade nåt från det spelet.
Två av de tråkigare karaktärerna från spelet. Dock två karaktärer som hade väldigt spektakulära specialare.
På bilden ses Fighter Hayabusa utföra en sk 'back brain kick' på King Slender.
Sparken var galket svår att få in men det såg brutalt ut.
King Slender som spelar en mer passiv roll i målningen hade sin brutala ryggbrytare som sin specialgrej. Inte lika kul att måla dock.
Blev mer fart i motivet med denna tyckte jag.
Förmodligen kommer jag att återkomma med fler målningar från detta spelet då jag får försöka att avbilda de karaktärer som är lite mer favoriter och även lite färgrikare.
Självklart är det då The Amazon, Star Man och Giant Panther, som jag har i åtanke.

Jag minns att en polare sa att om man klarade att besegra alla motståndare tio gånger i rad så skulle man få möta en hemlig mästare.
Detta var något jag utåt sa att jag tyckte voire skithäftigt. Inombords avfärdade jag det som en myt/ljugarhistoria. Visst fanns det några textrader om en karaktär vid namn Great Puma i manualen, men jag trodde ändå inte riktigt på det.
Eftersom jag var sämst i världen på att lira så kom jag aldrig så långt att jag kunde syna denna bluff.

Tills förra året det vill säga.

Jag satte mig ner och tänkte spela igenom skiten bara för skojs skull.
Efter ett tag då allt flutit på och jag vunnit över alla de andra lirarna ett par gånger så dök då denna mytomspunna figur upp på skärmen och övertygade mig en gång för alla att han faktiskt visst existerade.

Inga kommentarer: