onsdag 14 december 2011

Hell on Earth.

Igår såg jag Toxic Holocaust spela på KB. Ett band jag varit peppad på att se i några år nu, och nu blev det av.
I skivkonvolutet till Hell on Earth så finns den här som jag passade på att lägga till i min samling av skallar.
Lite tråkigt med bara 45minuters speltid. Även trist att jag inte fick höra min favoritlåt. City of a Million Graves. Inte heller Hell on Earth eller Summon the Beast fick jag se/höra.
Om jag ska fortsätta på det gnälliga spåret så kan jag sura över att denna skallen är ett negativ(vilket ter sig ganska tydligt då man inverterar färgerna), finns ju ett par sådana. Ska man skifta till rätt med såna när man målar dem eller är det fel? Det kan ju bli så att man inte alls känner igen dem i sådant fall.
Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka.

Edit:
Jämför ovanstående målning med det nedanstående negativet.
Den här känns mycket tjusigare. fats då har jag i och för sig ändrat på bilden och då är det inte samma skalle, Eller? Bah!

3 kommentarer:

Stones sa...

Grymt cool skalle! Jag tycker att du ska fortsätta med samma färgnyanser som alltid, nog för att lite färg kan ju piffa upp det hela lite och som du säger göra verket lite mer igenkännande.

Slusk sa...

Tack!
Nädå. Det blir inga andra nyanser än svart och vitt. Det är ju lite av grejen att det ska bli så himla enkelt som möjligt
Det jag irriterade mig över är de motiv, som detta, där svart och vitt borde vara tvärtom. Den här skallen tex är ännu snyggare om man kör ett negativ på den. Lägger upp en bild för att visa.

Stones sa...

Negativet var faktiskt bättre, blev lite tydligare!