tisdag 3 januari 2012

Game of the Month - Metroid

Dags för en ny serie målningar. Något som kan diksuteras. Det är ju inte direkt nya sorters målningar jag kommer att köra på. Det är bara som så att jag nu ska försöka göra det regelbundet.
Så nu ska jag måla en scen ur ett spel varje månad.
Detta kommer att publiceras den första vardagen som inte är en måndag varje månad.
Först ut är en riktig klassiker, nämligen Metroid.
Detta var mitt allra första egna spel, eller helt eget var det ju inte eftersom jag och lillbrorsan delade ägarskapet.

Som de flesta andra spel så var detta alldeles för svårt för mig. Om det beror på om spelet var svårt eller om det var jag som var kass vill jag inte uttala mig om, men ni kan säkert dra era egna slutsatser.
Jag tror att det nästan tog mig femton år från det att jag fick spelet tills dess att jag varvade det för första gången.
Hurra för mig eller nåt.

Jag har även en ny grej att presentera.
Jag har skaffat mig en stämpelklocksapplikation till min kära mobiltelefon.
Den använder jag för att hålla kolla på hur mycket jag målar i år.
Nu kan alla som läser min blogg också se precis hur mycket jag målat eftersom jag kommer att föra över dessa tider(manuellt, inget jävla high tech här inte) så ofta som möjligt.
Så håll koll på kreativitetsmätaren här högst uppe till höger på bloggen.

Inga kommentarer: