måndag 9 januari 2012

The Wolf Is Loose.

Jahapps.
Efter att ha haft mitt dagliga besök på bloggen Metal! så hittade jag en länk till en recension av lördagens spelning. Längst ner kunde man även skönja mig och polaren på bild. Även om det nu bara var baksidan av våra meloner till skallar. Snyggt ska det vara. Visst, det var inte en ansiktsbild på aftonbladet där jag bar en Death-Angel-propellerkeps. Men efter att redan ha bockat av det i min att-göra-lista så behöver jag ju inte upprepa mig som om jag vore en trasig gammal skiva.

Det finns även andra saker att läsa om lördagens konsert. Jag håller helt och fullt med Sworn To The Dark när han formulerar sig så här:
"Bäst när de vevade TERRORIZERs "Storm of Stress" och "Fear of Napalm" för att hedra sin händangångne medlem Jesse Pintado. Punkigare, ösigare och tydligare än deras eget material (som i och för sig är skarpt så det räcker inom genren)."
I övrigt ger jag extra plus för Star Wars-referens. Det kan aldrig gå fel med sådana.

Nu är det bara att sätta sig ner och vänta på att det ska bli måndag igen. Då blir det Mastodon i den danska huvudstaden.
det blir fjärde gången i ordningen jag ser bandet. Första gången var 2005 på Roskildefestivalen. Då var senaste släppet Leviathan.
Tre år senare såg jag dem igen på Roskildefestivalen. Senaste tillskottet i skivkatalogen var då Blood Mountain. Sen såg jag dem nu i somras på Metal Camp i Slovenien. Då var Crack the Skye det senaste som gruppen spottat ur sig i albumväg.
Så nu ska jag se dem för första gången på en riktig konsert istället för då på en festivalspelning. Det betyder att det kommer att bli mer speltid. Gott så.

4 kommentarer:

Chief Rebel Angel sa...

Jag säger "gilla". Både att du syns på bild, att du hittade recensionen och att du glider in dagligen på Metalbloggen! :)

Slusk sa...

Ptja, det är egentligen en sanning med modifikation. Jag ramlar ju in så fort rss-läsaren svallrar om att du lagt upp något. Sen är det helt upp till dig hur ofta det blir..

smegMMA sa...

Hörru. Ta arslet till Close Up Båten i mars nu så kan vi bli fulla och göra dig glad med världens bästa death metal.

Slusk sa...

Djävulene: Your wish is my command.