onsdag 5 september 2012

A Skull For A Skull.

När jag var i staterna juni/juli så bestämdes det att jag skulle byta lite konst med en bekant där. han började plocka fram sina verk som jag fick välja fritt från. Det var efter mycket beslutsångest som jag till slut bestämde mig för att ta med den här hem:
Det som blev helt avgörande var att min bekant sa "We could trade a skull for a skull?".
Det var alldeles för bra för att avstås.

Det tog mig ett tag efter att jag kommit hem innan jag bestämde mig för vad jag skulle skicka tillbaks för något. Till slut blev det dock den här som kom fram med posten förra veckan.


En Abraham Lincoln-skalle.
30x40cm.
Jag valde att lägga en elfenbensvit bakgrund som är lite gulare och varmare än den titanvita jag har när jag gör mina vanliga skallar.
Sen tyckte jag att det kunde vara kul att prova med lite grå skuggor istället för det monokroma som jag brukar hålla mig till.
Nästan lite sugen på att måla samma motiv igen fast med ojämn beige/gul bakgrund och två nyanser av brunt istället för grått och svart.

Jag är frestad.

1 kommentar:

Misfit sa...

Alla vet ju att det måste vara fyra nyanser av brunt...
Jävligt snygg skalle du fick!