måndag 31 augusti 2009

Blessed Are The Sick.

Kort variant för den genomsnittlige internetanvändaren med det oerhört flyktiga intresset:
I fredags var jag 19år.
Idag är jag 29år.

Lite längre variant för människor som låtsas bry sig:
I fredags skulle jag sätta mig på bussen till lilla vägbulan där min moder bor, för att få låna bil över helgen.
Då jag kliver på bussen och säger till den trevliga busschaffisen vart jag ska så frågar han om jag ska ha en barnbiljett.
Dum som jag var så svarade jag så snabbt orden inte han passera kvalitetskontrollen i hjärnan; Nej, jag är vuxen.
Föraren trodde att jag var under 20år, han trollade alltså bort 10år bara sådär *knäpper med fingrarna*.
Där missade jag en chans att spara halva kostnaden på bussbiljetten. Helvete.

Visserligen får jag alltid visa legitimation på systembolaget, men där väljer jag endast(om möjligt) en kassa med en söt tjej i, då kan jag nämligen inbilla mig att hon inte ifrågasätter min ålder utan att hon bara vill veta vem jag är så att hon kan stalka mig.


"If I did have a tumor, I'd name it Marla."

Inga kommentarer: