måndag 31 augusti 2009

Tess-Tahss-Ter-Own.

Provocerande konst ska det vara.
Någon(tänker inte bevärdiga människan med namn här) 'fejkar' psykbryt för att bli intagen.
En annan mupp porträtterade islams profet number One som en rondellhund.

En tysk har tillverkat trädgårdstomtar som gör nazisthälsning.Ägaren till galleriet som har ställt ut tomten säger att den är harmlös samt att Caesar hälsade på samma sätt och att Barack Obama minsann gör likadant.
Jag visste det, de är nazister de med.

Jag förstår dock helt och hållet varför tyskarna upprörs. Tomten inte bara hälsar likt Hitler, den är ju för fan i princip lika lång(40cm) som Hitler(tre äpplen) var.

Sen vet alla att nazister är tomtar.

4 kommentarer:

Wiggwulfenheimer Joakim sa...

Jag är väl medveten om att om man talar om Hitler i allt annat än negativa ordalag så blir folk upprörda, men jag vill likväl påpeka faktum: Hitler var för sin tid över tysk normallängd. Att han skulle ha varit en kortis är en propagandamyt. Däremot ser han jävligt kort ut, om man tittar på foton där han står med SS-soldater där dom hade ett längdkrav som var 5/10 cm över hans egen längd. Detsamma gäller Napoleon. Han var inte heller kort för sin tid, utan det är bara missuppfattningar baserade i propaganda.

Förövrigt, att dricka alkoholfri öl är som att slicka sin syster, de smakar som de ska, men de känns inte riktigt rätt. På tal om inget. :)

Slusk sa...

Napoleon hade jag koll på, men inte mustaschpelle.
Annars trodde jag att det fanns en ganska låg maxlängd på intaget i internationella diktator/galning-skolan.

Wiggwulf sa...

HAHA! Ja, det är sant... man luras till att tro det, men överlag så är alltihop nog bara propaganda från den vinnande sidan. Vad som är viktigt när man jämför längden på historiska personer är också att ta reda på vad medellängden var på deras tid, bland deras folk och samhällsklass. Jag menar, det är som med Kalle dussin, han var 174cm lång. En riktig kortis om man utgår från dagens norm; men på den tiden ansågs han vara lång och ståtlig.

Stalin var t.ex fem centimeter kortare än Hitler. Har vi hört något om att Stalin var en kortis? Inte jag iaf.. Däremot har jag läst och hört om att Karl XII, Nappe och den fula österrikaren var korta as som led av diverse mindervärdeskomplex på grund av sin längd.

Slusk sa...

Napoleon hade jag för mig var kort innan, men han var tydligen fransk medellängd på den tiden, däremot jäkligt kort med dagens mått mätt.

Hitler var 173cm enligt nån godtycklig källa jag googlade fram.
Så han var inte alls så jävla kort som jag trodde[~165].
Karl XII tror jag mig inte ha haft nån uppfattning om alls, likaså Stalin.