torsdag 10 december 2009

Strings Of Hypocrisy.

Satte mig precis ner med en stor kaffe och tänkte avsluta det jag påbörjade igår.
Drar igång winamp som står på shuffle.
Job For A Cowboy drar igång. Bra så. När spåret håller på att ta slut så blir jag påmind om varför jag hyser sånt agg mot det här bandet. Låten avslutas med en fade out.
Vad i helvete!?
Dödsmetall avslutas inte på sånt ovärdigt sätt.
Visserligen har jag hört detta innan. När jag och polaren satt och laddade upp med deras skiva 'Genesis' i den danska myllan innan deras framträdande på Roskildefestivalen 2008, så satt vi och svor och pensionärshytte med nävarna när deras låtar avslutades på detta ovärdiga vis.
Hade det varit en låt på skivan som haft detta hemska avslut så hade det bara blivit några gliringar med glimten i ögat.
När det visar sig att det är två av tio spår så påvisar det fan nästan en trend.

Fast vad ska man egentligen förvänta sig av ett band med ett så muppigt bandnamn?

De gjorde dock bra ifrån sig när jag såg dem, vill jag minnas.
Det kan bero på att de inte körde nån fade out.
Deras backdrop på Roskilde 2008 såg ut såhär:Ja ja. Har bara suddiga jävla bilder på bandets framträdande så därför fick det bli denna.

När jag ändå sitter och gnäller så kan jag ondgöra mig över deras artwork på Genesis.Jag är så trött på alla dessa skitomslag som är gjorda i en datorlåda. Det går 13 på dussinet på Nuclear Blast[Denna skapelse är dock släppt på Metal Blade]. Det här omslaget hade kunnat vara snyggt om de skrivit ut bildfan och fått nån att måla skiten. Nu ser det bara plastigt ut.

Låtar att hålla sig borta ifrån med detta band om man inte vill höra det som fick mig att skriav hela detta inlägget:
'Altered From Catechization'
'The Divine Falsehood'

Inga kommentarer: