söndag 11 juli 2010

Get. Borta. Kappa.

Jag är nyss hemkommen från Gävle. En bilresa som får helvetet att verka verka pissljummet och en sval och skön plats att vistas i.

Nåja. Jag tänker bara redogöra för en enda spelning idag. Mer än så orkar jag inte.

Torture Jävla Division.Jag och polarna var grymt peppade och hade laddat hela festivalen med deras musik i den medtagna musikanläggningen.
Så givetvis var vi på plats i god tid för att beskåda bandet.
Plats längst fram var ju givet.
Det enda jag kan säga är att det var precis så bra vi hoppats på och än mer.

Filmade två låtar som jag lägger upp här för beskådan.
Första som jag filmade var öppningslåten 'End This Rotten World'

Sen filmade jag även en mina personliga favoriter 'Total Death Punishment' där de fick support av F.K.Ü. uppe på scen.

Torture Division släpper nya demon "Evighetens Dårar III" imorgon. Vi som var på plats och på tårna kunde snappa åt oss några exemplar i förväg under spelningen.
Givetvis fick vi tag i en.
Roligt nog så kastade Jörgen även iväg ett plektrum under spelningen som landade precis framför mig och bakom staketet. Nu vet du vad den svarta plastbiten som ligger på skivan är.
Här är plektrumet i närbild.Efter spelningen så noterade jag att Demonia var där. Hon har en bra blogg som du hittar HÄRDemonia är hon till höger. Killen i mitten sa att han hette B-Ö-G, Bög. Skumt namn om du frågar mig. Killen till vänster har jag ingen som helst aning om vad han heter. Så han får gå under namnet Get tills vidare.
[edit: personen i mitten kallar sig även för Parne ibland. Hans blogg hittar ni HÄR]

Det finns en anledning till att jag inte lägger upp bilder på mig själv här och det är för att jag vill slippa en sjuhelvetes massa stalkers. Men eftersom mannen bredvid mig på bilden är så jävla awesome så kommer inte en enda jävel att notera att bilden innehåller en andra person.Jag mötte även upp med den här snubben efter spelningen för att säga hej.
Detta är en riktig pärla. Just en såna personer som världen behöver lite fler av. En riktig hjälte helt enkelt.

När vi vandrade runt på festivalområdet lite senare så stötte vi även på Jörgen från bandet och hälsade på honom. Det var så många folk som slet i honom då så det blev bara ett snabbt tack för en skitbra spelning och vi ville inte besvära med en massa fotografering och så då heller. Det var lite synd kan jag tycka såhär i efterhand. Jag tog dock en annan vacker bild på honom under spelningen.

5 kommentarer:

smegMMA sa...

Sjukt mycket tack för detta, Slusk.

Parne sa...

Okej. Jag heter Parne ibland också. Haha. Kör hårt med döskallarna!

Slusk sa...

K: Tack själv.

Parne: Tack. Hehe. Hade det lite på känn.

Andréas sa...

Coolt reportage. Satan i gatan vad stor Lord K ser ut bredvid dig :)

Slusk sa...

Andréas: Tack. Haha. Jag tyckte mer att det var jag som såg pytteliten ut.