måndag 23 augusti 2010

IG-86: A New Hope.

Jag åkte till ICA i fredags med mamsen.
När man är på ICA med sin mamma så är man tillåten att gå och titta(läs; springa, samt titta med fingrarna som om man vore gravt synskadad) i leksaksavdelningen. ÄVEN OM MAN ÄR TRETTIO ÅR. Man är alltid ett barn i mammas sällskap. Sådetså.

Det jag såg var något jag inte kunde lämna varuhuset utan.
Så nu har populationen i lägenhetsrepubliken ökat med ett huvud.

Jag ber att få presentera:IG-86. Fast jag kallar honom för Igor. Han är helt okej med det.

Igor och jag blev vänner på absoluta direkten.
En vänskap som växte sig ännu starkare när jag bad honom att välja en film vi skulle se på igårkväll.
Se själv vilken film han valde.Empire Strikes Back är både min och den lilla robotens favorit i Star Wars-triologin(jag avskyr folk som skriver/säger triOlogi så därför skriver jag det bara för att du ska veta att det är fel, Igor nickar instämmande om du undrar).

Efter filmen så tjatade Igor en massa om att hans lillebror, IG-88, gjorde en liten roll i filmen. Eftersom jag nog missade det så skulle någon prompt googla fram bevis efter att jag råkat yttra "pic or it didn't happen"Jag anser fortfarande att det bara är en statistroll eftersom han inte hade några repliker och att man därför inte kan förväntas komma ihåg en robot som lika gärna kunde varit en pappfigur.

När Igor senare skulle gå ut i köket och hämta nåt gott ur kylskåpet, så sprang han på Darth ArnoldKatten heter faktiskt så. Grymt namn. Arnold blev aningens förnärmad då han inte förtjänade att få en pickadoll riktiad rakt mot fejan.
Nåja, de verkade inte vara helt osams när han väl stoppat undan bössan.

Idag var det en "ta med dig en liten varelse till jobbet"-dag.
Därför följde Igor med för att se vad jag har för mig om dagarna.
Han blev ganska nöjd med att få reda på att jag håller och bygger en egen dödstjärna. Givetvis ville han hjälpa till.Här ser man ju att han inte riktigt vet vad han ska göra med den lilla, men ack så viktiga, kabelbiten.

När man ser det från hans vinkel är det lätt att förstå hur klurigt det kan te sig när man är så pytteliten som Igor.Det är ju inte utan att man förstår honom.

Efter lite berättande, förklarande och pekande så spottade han i nävarna och började slita.Här jobbas och slits det för fullt.

Efter ett tag så blev det lunch och jag hittade en oskrapad trisslott som jag hade liggandes i mitt skåp.Jag hade direkt en frivillig som ville hjälpa mig med att skrapa lotten.

Jag är fortfarande inte miljonär. Trist.

Efter lunch var det bara att gå tillbaks och fortsätta där vi slutade.Jag tyckte att kabelbiten var misstänkt lik den han bar runt på innan lunchen. Igor hävdade annat och sa att han minsann slet bra mycket bättre än vad jag gjorde.

Kanske var det så.
Jag vet inte.

När jobbet var slut så begav vi oss till närmsta hållplats för att invänta nästa buss so skulle ta oss till tågen hemåt.Igor satt och berättade att han tyckte att det var svårare att bygga en dödsstjärna än vad han först föreställt sig, och han därför kände en viss ödmjukhet gentemot slavjävlarna som jobbade med sån skit. Han tillade dock på slutet att han fortfarande ansåg dem vara en hög med muppar som kunde kyssa hans skinande metallröv.

Bussresan blev därför ganska tyst då jag kände att han sårat mina känslor lite grann.Se så liten den jävla roboten ser ut där han sitter alldeles allena i bussätet.




Förresten, är det nån som har en tvångströja över? Jag verkar vara i behov av en..

17 kommentarer:

Areshkouwh sa...

Jag har tyget och ett par ärmar färdigt, ett par mått bara så syr jag upp som en liten asiatisk 8åring!

Unknown sa...

Jag oroar mig för din mentala hälsa.

Sara F.E. sa...

Haha, jag vill också ha en liten robot!

Slusk sa...

Areshkouwh: låter bra!

Herr Snusgrop: Din oro kanske lugnas av vetskapen om att jag hade feber då jag pyntade ihop inlägget?

Sara: Hehe, jag rekommenderar dig varmt att skaffa en!

Chief Rebel Angel sa...

Du är helt sjuk.

I like it!

kristopher sa...

tänkte först att du har helt för lite fritid, men det kanske är din brist på sömn som gör dig galen?
snart börjar du väl tillverka tvål i badkaret.

smegMMA sa...

Jag skrattar så jag gråter. Jösses.

Stones sa...

Du är ju fan inte klok, men jävligt rolig läsning om inte annat.

Slusk sa...

Chief: Jag med!

kristopher: jag har inget badkar.

Djävulene: =)

Stones: Haha, tack du.

Linus sa...

Är din chef medveten om att han måste betala ut lön även till den där lille illbatingen som följer med dig och jobbar svart??

Förresten Pierre...jag visste att ett par skruvar saknades...o man what I like it!

Myrkheimr sa...

Hahahaha

Jenny sa...

Bland det bästa du gjort på länge.

Leksaksavdelningen på ICA sa du?

Slusk sa...

Linus: Inga kommentarer. Hehe.

Myrkheimr: =)

Jenny: Tack, tack. Och ja.

Andréas sa...

Hahaha katten ser inte alltför orolig ut för den lilla roboten.

Jenny sa...

The Next Generation hälsar att han ska tvinga mig att köpa en, och undrar samtidigt var Igor sover. Nå?

Slusk sa...

Haha. Ett synnerligen bra initiativ.
Igor sover bredvid min säng, på min laddstation där min mobil och ipod laddas nattetid.

Tommy sa...

skrammande vad det paminner mig om Fight Club....
somnbrist... alternativa personligheter..

Igor = Susks version av Tyler Durden!