torsdag 23 september 2010

It's Time To Wield The Blade.

"It's time to wield the blade
For now you've got some company"

"They've come to take your life/.../choose your fate and die"


Visst valde landert lagom sitt öde för de nästkommande fyra åren.
Så passande. Apokalypsens fyra ryttare.

Ledaren för ryttarna.
En plats vikt åt Rein-Raus Feldt.
"Now I am become Death"
Döden själv. Inte mycket att säga om det.

Major Jan Effing Björklund.
Han har ju en krigisk bakgrund så det känns väl naturligt att han tar platsen som krig
"I came not to send peace."
Volkspartei ist krieg.

Maud Olofsson.
Här väljer jag att likt Neil Gaiman och Terry Pratchett i boken 'Goda Omen', välja bort pest, då pesten försvann från jorden för bra längesedan. Ersättare är miljöförstöring.
Umweltzerstörung durch kärkraft.
Förstör allt. och förstör det för lång tid framöver säger Maud(så tolkar jag det i varje fall).

Göran Jävla Hägglund.
Okej. Göran blev över och därför fick han ta det som var kvar, nämligen svält.
Det är upp till var och en att be gud sända dem mat om de svälter, säger Göran.
Med en pillemarisk blinkning i ögat låter han oss veta att han mycket väl vet att Nietzsche hade rätt när han proklamerade att "Gott ist tot".



"You know it's all been planned
The quartet of deliverance rides
A sinner once, a sinner twice
No need for confessions now
'Cause now you've got the fight of your life"





Fast så var tydligen inte pesten utdöd ändå. Den kom tillbaks trots att vi trodde att vi lagt den bakom oss.


I övrigt så såg jag den här bilden i Metro i morse.
Nån som kan gissa associationen, till en viss film, som jag direkt gjorde?

Bra film. En av de bästa. Inte bilden då. Utan den jag kom att tänka på.


För övrigt så är jag pinsamt medveten om att mina kunskaper i photoshop är ytterst begränsade.
Detta inlägg kom till endast för att jag hade tråkigt och inte orkade måla något ikväll.

Imorgon är det fredag. Det gillar vi.
Möjligheten finns att jag kanske lägger upp bilder på nåt jag målat snart igen.
Det är en hel del godbitar på gång faktiskt.

4 kommentarer:

kåpe sa...

haha, kan det vara Life of Brian?
för övrigt utomordentligt fina bilder.

Slusk sa...

Hehe. Fel film. Jag avvaktar med att berätta tills jag kommit hem ikväll.

Slusk sa...

Just ja. Frasen jag tänkte på var givetvis "bring out your dead" från Monty Pythons Holy Grail.

Jenny sa...

Hehe. Bra där. Synd att du inte kunde hålla dig längre.