torsdag 9 september 2010

Panzer Division Marduk.

Igår var jag en sväng till den danska huvudstaden för att beskåda Marduk spela på The Rock.
Det var jäkligt bra gjort av mig. Grym spelning.
Jag hade dock inte kamera med mig så det blev en skitkass mobilbild som ni får hålla till godo med.Det där ska då föreställa herr Håkansson. Hade dock gärna hört Vanity of Vanities, men man kan inte få allt här i livet.

Jag blev imponerad av förbandet Valkyrja.
Däremot tycker jag att det är töntigt bandnamn och ännu töntigare att försöka gömma Mjölner i bandloggan. Fornnordisk mytologi är lika ondskefullt som mumintroll.


BONUS:
Har du nånsin undrat varför du aldrig hört talas om den åttonde dvärgen i sagan om Snövit?
Han blev utstött av de andra dvärgarna nämligen.
Han bor nu i Danmark på en parallellgata till ströget.
En gata där man hittade dels en porrbutik och dels en butik med en skylt som hade en regnbågsbakgrund.Jisses. Böger. Lätt tuffaste namnet på en dvärg jag hört. Jag vet inte om det var för att han var homosexuell, homosexualitet är inte så vanligt förekommande i barnsagor, jag menar, nämn en endaste saga där nån homoperson förekommer(förutom Alfons Åbergs pappa då)som han drevs iväg från dvärgkollektivet. Eller om det var för att han fick hybris(läs på bilden: "jeg er gud").

4 kommentarer:

smegMMA sa...

jag skiter i Danmark. Nästan. Dansk vill ha tavlor. Vi vill ha tavlor. Ta hit skiten. Omgående.

kåpe sa...

Barbapappa lär ju ha en del bögeri för sig.

Chief Rebel Angel sa...

Det gjorde du fint, faktiskt.
Marduk gästar Sthlm imorrn, och jag hade FÅTT en biljett som jag inte kan utnyttja.
Prutt, tycker jag om det!dembe

Slusk sa...

Rebellängeln: Tack.
Ajaj. Sånt är surt.

Kåpe: Barbapappa har väl en fru?