fredag 5 november 2010

Tornado Of Souls.

Noterade att det fanns någon som har skrivit en önskelista. På denna lista fanns alltså en önskan om ett verk från konstnären Slusk.
Eftersom jag inte tillskriver mig det epitetet så måste det vara någon annan som det syftas på.

Nåja. Jag ligger fortfarande hemma och är sjuk och allmänt döende så jag drog fram en linjal och blyertspenna och började skissa upp ett motiv. Eftersom Sara är ett flickebarn så valde jag att måla i rosa(hon har faktiskt uttryckligen sagt att hon tycker om rosa, så kom inte med några förmaningar om sexism från min sida).

Det blev ett litet pixelporträtt i rosa, på rosa bakgrund.
20x20cm. Akryl på uppspänd canvasduk.

För att visa lite hur sidorna ser ut så lägger jag upp en extra bild.
Jag har en viss faiblesse(kan inte riktigt komma överens med mig om jag ska ha en försvenskad stavning där. Nån som kan hjälpa mig?) för att måla även på kanterna då jag kör pixelmålningar så gjorde jag även så här. Jag gillar nämligen wrap around-känslan det ger.


Edit: Själv önskar jag mig en sån HÄR. Finns på tradera. Hint. Hint.

3 kommentarer:

Sara F.E. sa...

Tack än en gång, Slusk - du är makalös! Porträttet är placerat på en hedersplats nära Hubert.

Slusk sa...

Tack du. Verkligen kul att du uppskattade det så mycket.

sonjan sa...

den var ju jättesnygg!