söndag 13 juni 2010

In Conspiracy With Satan.

Ett ölinlägg på en söndag?
Foul play säger en del. Själv är jag krasslig och därför vid god vigör idag(bättre än om jag varit kry och supit ner mig igår i varje fall).

Jag låg och sov gott inatt när mobilen pep till och en polare hade skickat en bild på en öl.
En dansk sådan som jag gillade redan vid första åsyn.

Varför?Därför.
HÄR kan du läsa på bryggeriets egna sida om sina produkter.

Såhär skriver de om Gudeløs:

Type: Imperial stout

Data: 8.9% abv., OG app. 1.090, IBU app. 65

About: Bryggeriet Djævlebryg and the Danish Atheist Society have entered into an unholy alliance and the result is "Godless": This first batch is a somehow accessible imperial stout with its 8.9% abv. It offers burnt notes from the malt mingled with sweet nuances and a warming depth from the alcohol. Even though "Godless" was originally aimed at members of the Atheist Society, it is now available in more or less all our outlets.
In these times, when companies are expected to show social responsibility, we in the brewery have decided to follow suit: For each unit sold we donate 1 Danish Krone to the Danish Atheist Society.

3 kommentarer:

Evil sa...

Måste bara påpeka att det var en riktigt god öl dessutom :)

Och, captcha till detta inlägget var pepint... det finns definitivt något speciellt med denna ölen

Slusk sa...

Höhö. "pint"
Dessutom fick jag "panti" nu.

Misfit sa...

En annan jävligt fin öl: http://1.bp.blogspot.com/_3wgLJT9xAJw/Rsh8F163dkI/AAAAAAAAAIc/KYd0SK3Lw9E/s1600-h/knark.jpg
Osäker på om man får igenom den i tullen dock...