lördag 5 juni 2010

Vanity of Vanities.

"Hallå slusk!"

Så hälsade en pressbyråexpedit mig häromdagen på tågstation.
Jag blev jävligt paff innan jag förstod.
Jag hade ju på mig min nya fina keps.Jag antar att jag skaffat den för att jag inte fick vara som alla de tuffa barnen på dagis när jag var liten. De där barnen som hade mössor med sina namn på. Det finns väl anledningar till att jag inte hade det. Dels för att jag inte heter Martin, Mikael, Johan eller något annat dussinnamn. En annan anledning var att pojknamnen bara fanns med blå text. Röd var min färg när jag var en liten odåga[okej, röd är fortfarande skiten nu när jag är en lite större odåga] och då passar det inte med blå text.

Helst hade man[som i alla, och inte bara jag] haft en sån här patch fastsytt i pannen[kepsens panna inte min]Det får jag försöka lösa nån dag.

Edit: den nedre bilden har jag stulit härifrån.

2 kommentarer:

smegMMA sa...

Fan va fint det namnet är.. Turtle Division. Genialt.

Slusk sa...

Hehe. Jag skrattade så att jag grät när jag såg det.