onsdag 21 oktober 2009

Exit Denied.

Jag brukade lämna blod.
Eftersom man nu måste vänta ett halvår på att få lämna blod efter att man tatuerat sig så dröjer det nog länge innan jag beger mig till en blodcentral igen.

Plus en sak jag retat mig på ända sen första gången jag var på sjukhuset för att tappa upp de där 450 röda millilitrarna.
Nämligen den här regeln:

"Är man och har haft sexuellt umgänge med en annan man - Får inte ge blod."

Kom igen. Det här är inte 80talets bögskräck.
Vad är det som homosexuella män kan göra med varandra som en man och en kvinna inte kan göra?

Det är uppenbarligen nåt som är så hemskt att jag inte ens kan föreställa mig det.
Då kan jag ändå föreställa mig det mesta. Polaren som var först med att flytta hemifrån var även först med bredband. Jisses, vi fyllde hans hårddisk med tysk homosexfilm varenda gång det var fest hos honom ju. Så jag tror jag sett det mesta och det värsta.

Så är det nån därute som vet vad det är jag missat så var vänlig och förtälj mig.
Du kan vara anonym.

2 kommentarer:

Thomas Smith sa...

I agree, sex with a man who is diseased can be just as harmful as sex with a woman diseased.
My thoughts are - don't they check the blood anyway? And, are they that trusting that everyone answers truthfully?

Slusk sa...

I don't know if they do, but they should.