lördag 6 mars 2010

For Those Who Stayed Satanic.

Så bestämde jag mig för att måla den här bilden:
Bilden satt jag och klippte ihop så att jag skulle få med så mycket som möjligt ur spelet Mario Bros.

Så här ser den ut nu när jag klätt en kanvasduk med motivet:
Vy från både ovan- och underkanten.
Här är bilder på hur sidorna ser ut.
Slutligen en övergripande bild.

Jag har valt att låta motivet krypa runt kanterna förr men här ville jag göra det än mer. Det var därför jag valde en kanvasduk med djupare kant.
Motivet passar sig riktigt bra tyckte jag. När jag spelade det här spelet som liten parvel så kunde jag inte riktigt förstå hur spelaren/fienderna kunde gå in i röret på ena sidan och komma ut ur röret på andra sidan.
Så kanske målade jag denna för att få ro i mitt lilla sinne så att jag nu kan se hur röret kryper runt baksidan där man inte kan se det.

Nåja.
24x30cm mäter målningen för övrigt.

Jag känner att jag gärna målar fler sådana här och det finns redan tankar om nästa.

I övrigt så emottager jag gärna tankar/synpunkter/idéer.

2 kommentarer:

smegMMA sa...

Här har du några tankar: ta hit alla jävla tavlorna. I love them.

Slusk sa...

Haha. Kan jag tänka mig att du tänker ja.
Tack =)