fredag 26 mars 2010

Grind and Rewind.

"Vem ber du till när du drunknar?"
Så formulerade sig ett åldrat avskräde till människa till en person under morgonens Ring P1.
Detta skulle tydligen vara svar på tal då en annan inringare valt att attackera religion.

"Inte är det nån gud i alla fall" tänkte jag, och svarade mannen.

Lite senare i diskussionen så yttrades orden som lockade fram solen på min dag.

"Lilla damen. Du är ett offer."



Jag förstår inte alla som tror att man ska börja tro på gud bara för att man är döende.
Att folk gör så är av en jävligt enkel anledning.
De har helt enkelt inte förlikat sig med tanken på sin egen död.

Hur fan kan man leva ett långt jävla liv utan att inse att man en dag kommer att falla av daga?


Folk som är äckligt dumma nog att påstå att man blir religiös när man blir äldre lider bara av thanatofobi.
Det är förmodligen samma sorts människor som påstår att man kommer att börja lyssna på dansband bara för att man blir gammal.

Jag får snart en hjärnblödning.

Det hänger nog lite ihop med att jag var ute bland allmänheten igår.
Det slog mig att mins tre av fyra människor jag såg var vitt[och alla andra tänkbara färger] jävla slödder.

Då dömer jag dessutom dem bara på deras utseende.
Av den kvarvarande fjärdedelen är säkert tre fjärdedelar slödder de med om man skulle be dem öppna flabben.

Så då återstår sådär en pyttedel av befolkningen som är någorlunda vettiga.

Av den delen lär inte en enda jävel kommit från borlänge.
Spräng skiten.

Nu ska jag återgå till målandet av en riktig hjälte.
Kom med en gissning på vem det kan vara.

Dagens soundtrack är Toxic Holocausts skiva "An Overdose Of Death..."

Edit: När jag skrev detta så levererade brevbäraren kristen propaganda i form av tidningen Amos.

Nu sätter jag upp en lapp om att han inte ska få stoppa in saker i mitt brevinkast om det inte har mitt namn på sig.

4 kommentarer:

smegMMA sa...

Du ska alltså måla mig idag? Fan va cool.

Bra inlägg. Döden FTW.

Slusk sa...

Jajamen. Om än bara lite svart och vitt så.
Tacktack.
Ja, döden är en slug jävel.

Jenny sa...

Stoppa in saker i ditt brevinkast... Måste du vara så grov?

Mannen landade i alla fall i mitt i dag. Jag är sjukt imponerad.

Grazie mille!

Slusk sa...

Nä. Det måste jag nog inte. Det blev liksom bara så.

Bra att du gillade den.
Mången tack själv!