måndag 17 maj 2010

I Want Your Skull.

Så är det då dags att avslöja vilket idiotprojekt jag nu påbörjat.
Ett projekt så omfattande att jag gett det en egen blogg som du kommer till genom artt klicka HÄR.

Projektet innebär att jag ska försöka måla 666 stycken dödskallar.
Jag kommer att lägga upp en i veckan. Detta för att försäkra mig om att bloggen inte kommer dö ut om jag har en period då jag inte målar så mycket.

Jag kommer lägga upp bilderna även här bara för att det är så jäkla skoj.
Den andra bloggen kommer att fungera som projektets egna hem så att säga och där kommer jag även att försöka ragga massa småpengar för att finansiera dödskallemålandet. 666 målardukar kostar nämligen en hel del. Även om de är små.
Nåja. Först ut är den här.
Tror att det är femte eller sjätte gången jag målar detta motivet. Skoj.
Jag tar gärna emot tips och förslag om dödskallar som jag kan måla. Visserligen har jag en himla massa idéer själv. Men fan inte i närheten av 666 stycken.

Som jag skrev så blir det en ny dödskalle i veckan. Minst. Skulle jag dock arbeta upp ett sjuhelvetes stort lager så lägger jag upp dem lite tätare under nån kortare period.

Det kommer inte att bli några genomarbetade målningar utan kvaliteten kommer genom kvantiteten. Det är därför jag kör på enkla svartvita motiv.
Förhoppningen är att jag ska ha gjort klart det snabbare än de 12,8år det kommer att ta om jag bara lägger upp en i veckan..

12 kommentarer:

smegMMA sa...

Du är min hjälte. Spritt språngandes väck i hela skallen, men vafan...

Slusk sa...

Haha. Tack. Men vafan. Ibland måste man tvinga sig själv att spänna bågen.

Andréas sa...

Seriöst projekt! Overkill- och Destruction-skallarna hade varit coolt, skulle göra sig fint på min vägg :)

Slusk sa...

Andréas: Bra idé. Jag säljer inga av målningarna till projektet. MEN. Jag kan alltid måla kopior om du skulle gilla resultatet när du ser dem. :)

Chief Rebel Angel sa...

Allvarligt talat - du är ju sjuk. På ett bra sätt. Ror du detta i land så JÄVLAR, vad impad jag blir!

Skallar då. Candlemass-skallen, förstås. Den är given. Och tokfan Danzig. Och nån sån där sjuk sydstats-ko-skalle med skitstora horn!

Sara F.E. sa...

Kul projektidé, lycka till!

Andréas sa...

Skallen från fantomenringen. Men den kanske du redan har på din ToDo-list.

Jenny sa...

The Punisher. För fan.

Slusk sa...

Rebellängeln: Tack! Där var ett par bra tips!

Sara: Tack!

Andréas: Det fanns en tanke men den försvann innan jag hann lägga den till listan men nu kom den igen. Det är jag tacksam för.

Jenny: jag håller med, "för fan".

jojonas sa...

aah, destruction skallen som redan nämnts.. gjorde den på en skateboard för länge sen.

men hur som! jävligt imponerande projekt tycker jag. jag lär sponsra i framtiden men här kommer lite förslag som jag haft i bakhuvudet. hoppas något är nytt iaf..

1
2
3
4
5
6
7
8
9
1o
11
12

Slusk sa...

De flesta har jag redan lagt till listan men det var några som inte fanns där och jag är jäkligt tacksam för din hjälp där.

jojonas sa...

skönt att höra. jag hör av mig igen när jag samlat ihop fler (kände jag blev lite obsessive med att leta skallar igår haha)