onsdag 29 december 2010

Smiling Jakob.

Det börjar bli dags att summera 2010 nu.
Ett sätt att göra det på är genom en målning:
Målningen är 15x15cm.

Eller målning och målning. Det är ju en sammanfattning av året som gått. För mig.
Målningen innehåller nämligen lite från varje tavla jag målat i år. Nästan. Jag fick idén i våras och satte den i rullning direkt.
Jag använder ingen palett när jag målar. Jo, jag tog fram den här lilla duken och har använt den till att lägga upp färgklickar på när jag målat.
Skitbra. Det blir en hel del spill över. Färgen bygger lager på lager på lager av olika färgklickar jag målat med.

Resultatet är denna härliga skapelse.
Det jag gjort sen är att jag målat hudfärg på skiten och en massa olika rött i "kratersåret".
Färgen bygger upp nästan 15mm, det är däremot svårt att visa det i ett futtigt tvådimensionellt fotografi. Så jag ger er ett till fast från vänstersidan.
Intressant är att man kan se en grön fläck på översta bilden. Den ser jag fasiken inte utan kamerans blixt. Jag undrar vilken målning jag använt den gröna på..

6 kommentarer:

Sara F.E. sa...

Den är så jävla läcker.

smegMMA sa...

Jag är så jävla läcker.

Myrkheimr sa...

Motbjudande läcker som för tankarna till Dismember. Inte Lord K, alltså.

Stones sa...

Oj, den var riktigt läcker, tänk vad spill kan göra, tankarna far verkligen iväg när man tittar på denna.

Unknown sa...

Men dra åt helvete så jävla snyggt.

Slusk sa...

Allihopa: Tack!

K: Japps, du ÄR så jävla läcker i ditt ulliga, gulliga skägg.