söndag 19 december 2010

Third of Three.

Och så till de två senaste inläggen hör denna.
Luigi från Super Mario Bros 3.

För ett bra tag sen så fick jag en förfrågan om att göra en Super Mario-triptyk.
Det skulle vara Mario på en duk. Luigi på en annan. Däremellan skulle det finnas något som de båda försökte nå. Exempelvis en svamp eller så. Jag fick förtroendet att göra det jag tyckte passade bäst.
Efter att ha laborerat lite med olika saker i mitten så slutade det med att det blev en stjärna.
Varför?
Jo, en supersvamp är röd, och med två röda målningar så skulle det inte bli balanserat alls.
En extralivssvamp är grön vilket skulle flytta alltihop åt precisa det motsatta hållet.
Eftersom stjärnan är gul så bli det hyfsat jämnt, utan att det är ett alldeles för okänt objekt i mitten.
Tror faktiskt att det är min första Super Mario-stjärna jag målat.

Här är en bild på alla tre bredvid varandra.
En annan grej jag gjort speciellt för denna är atrt jag tredelade bakgrundsfärgen.
Detta gjorde jag för att det skulle binda ihop de tre motiven med varandra så att de får någon sorts samhörighet.

Vill du se var triptyken finns nu?
Se till att klicka HÄR då.

1 kommentar:

jesper sa...

Och vilken stjärna det blev!!

Som jag skrev i mitt inlägg på bloggen, vi kallade min dotter Mammas Lilla Hjärta, Pappas Lilla Stjärna som bebis, så det var faktiskt jäkligt intuitivt rätt!!

Tack till dig, och tack till K Philipsson för tipset!!