onsdag 25 november 2009

No Way.

Blev klar med en ny målning precis.
Denna gång rör jag mig inte helt oväntat fortfarande inom Nintendos åttabitarsvärld.
Dock har jag kört på ett annat spel än de vanliga Mario/Megaman. Gradius. En riktig gammal klassiker.På 40x40cm har jag trängt ihop de tre motiv jag tycker är mest signifikativt för spelet.
Överst är den återkommande bossen.
Bilden i mitten är på Vic Viper med sköldar.
Den nedre bilden är på en power-up.

Det kändes ganska intressant att trycka ihop tre saker på det lilla utrymmet. Var först lite tveksam, men nu såhär i efterhand känns det som ett bra sätt att få ihop flera saker trots att det inte fanns plats för alla.
Det blir definitivt fler såna lösningar. Kanske inte identiska med denna men med den som utgångspunkt.

Nu är faktiskt frågan vilket spel jag ska måla nåt från härnäst.
Förslag?

Inga kommentarer: