måndag 16 november 2009

Rolling Over. Falling Into Jaws.

Jag fick för mig att Mega Shark vs Giant Octopus skulle kunna vara intressant att se. Trots alla dåliga recensioner. En titt på imdb.com avslöjar ett föga smickrande snittbetyg på 3,2.
Det till trots så bänkar jag mig för att se den. Tanken jag har i mitt huvud just då¨är att filmen säkert är så dålig att den är bra.
Kom igen. En megahaj OCH/MOT en jättebläckfisk. Hur kan det bli dåligt?
17minuter in i filmen så står det klart för mig att jag har fel.
Då händer nämligen detta[för bättre effekt: klicka på bilderna]:Känns jävligt troligt att en haj hoppar upp och biter tag i ett flygplan. Hur stor den än är.
De resterande 70minuterna av filmen sitter jag och våndas över att jag är så puckad som inte stänger av fanstyget till film.

Betyg: Se den inte. Köp skiten och ge bort den till nån du inte gillar. Det är nog enda filmen duger till.

Ska det vara havsvidunder i allmänhet, så lyssna på Mastodons Leviathan, eller haj i synnerhet så lyssnar du på spår sex på samma skiva, Megalodon.

1 kommentar:

CrimsonAnna sa...

Hej! Tack för din synpunkt i min blogg. Svarade på det i ett eget inlägg.