lördag 14 november 2009

Stillborn.

Jag fick en idé om att jag skulle köpa ett pussel. Så när jag var och handlade på Coop så fanns det 1500-bitars för en hundring, 99kronor närmare bestämt, och är du efterblive så kan jag meddela att man i detta landet inte betalar med hund-ringar.hej hopp vad jag satte mig och började bygga. Jag menar hur svårt kan det egentligen vara? Efter nån timmes stångande av pannan mot betongvägg så kände jag att jag var tvungen att sätta upp en plan för hur jag ska lösa det snabbast möjligt.
Det började med att jag sorterade ut alla kantbitar ur lådan.
Därefter sorterade jag upp resterande bitar i olika kategorier. Gul/orange, orange, orange/brun, brun, svart, vattenkrus och sist var det vatten/buskage.

Det funkar rätt bra, men att sitta och pussla ihop enfärgade områden kan ju framkalla en allvarlig hjärnblödning har jag märkte.

Det hela blir inte bättre av att jag valt att förlägga byggandet mitt i katternhas motorväg. Pusselbitarna verkar dessutom väldigt roliga att sitta och peta på och sen boxas iväg.
Det börjas med små försiktiga pet och blickar mot mig för att se om de kan få nån reaktion. Katter är illvilliga djur.

2 kommentarer:

Andréas sa...

Haha jag känner igen kattbeteendet, har själv två stycken. Mer än en gång fjärkontrollen eller snusdosan har flyttats bit för bit på bordet för att sedan ramla i golvet.

Slusk sa...

Det är inte precis som att de inte förstår vade de gör heller. ^^