onsdag 20 januari 2010

And So As You Hear These Words Telling You Now Of My State.

Nu klär jag in min propellerkeps med folie så att storebror inte ska höra mina tankar.Så här ligger det nämligen till.
Igår morse när jag gått upp så satte jag igång att planera nästa målningar.
Som ni vet så blev det ju tre stycken jag hann med igår.

Jag skrev en lista för att jag då bara hade sex porträtt kvar att måla och jag har många förslag till de sista målningarna. Nu är det nästan bara två kvar då jag i princip är klar med dagens enda planerade. En målning jag ska återkomma till alldeles strax.

Efter det att jag präntat ner min planering på papper så begav jag mig till ett forum på internet som jag brukar hänga på och där folk gett mig massvis med bra förslag på vad jag kan tänkas måla för skoj.
Där möts jag av en kommentar om att jag bör måla Samuel L Jackson i Pulp Fiction.
I nästa kommentar tycker någon att jag bör måla Gerard Butler i 300.

Lite kul. Paranoianivån kryper dock upp till två på en femgradig skala.

Senare så sitter jag och målar Jack Bauer då min mobiltelefon helt plötsligt vrålar "Det är jag som är kuken. Ta på mig! Ta på mig!".
Så låter det när min käraste vän skickar ett sms(så fick jag det sagt. Oerhört intressant va?).
I meddelandet så undrar han om jag laddat ner nya avsnitten av 24 för att det tydligen började sändas igen under natten i staterna.

Där klättrar paranoianivån upp ett pinnhål till tre av fem.

Nu sitter jag och målar en karaktär ur Big Lebowski.
Då skickar en annan bra polare ett sms där han påtalar att gänget ska bowla på lördag . Jag vet inte hur det är för er som läser detta, men i mitt kompisgäng så nämns aldrig ordet bowling utan att det citeras Big Lebowski.

Jag är nu uppe på en nätt fyra.
Hjärtat börjar slå hårdare och snabbare. Jag känner en viss olust och nervositet sprida sig i min blekfeta lekamen.

Det är då jag postar det här på facebook:
FEM!
Nu är kepsfan på.
Nu ska vi se hur det går att läsa mina tankar nu då era jävlar!
Skrattar bäst som skrattar sist.

Inga kommentarer: