tisdag 12 januari 2010

Into Armageddon.

När sju band ska spela på en kväll så blir det inte så värst mycket speltid.
Det blev ganska bra ändå.
Ingested och Carnifex var ganska bra. The Faceless spelade progressiv döds och var inte mycket att skåda för världen. Instrumenten uppe i armhålorna och blicken vänd inåt. Musiken kan jag dock inte klaga på. Vid några tillfällen lät det väldigt likt Mastodon fast långsammare och mycket tyngre.
Obscura var enda bandet jkag inte lyssnat på innan jag kom dit.
Vilket visade sig vara ett misstag. Riktigt jävla bra blir betyget.

Necrophobic gjorde sin första spelning på skånsk mark.Bäst var 'Into Armageddon'. Mums.

3 Inches of Blood. Vad ska jag säga. Sångaren hade patchväst och gäll röst. Ena polaren frågade mig om de var tyskar.
Jag är inget fan av den där sångrösten, MEN, det var fruktansvärt kul att se dem spela. Jag stod och log genom hela deras set.
Killarna har humor.
Om inte annat så har deras ena gitarisst det. Han bar nämligen den mytomspunna vargtröjan på scen. Om du inte vet vad jag pratar om så se ett tv-reportage HÄR.
Polaren som sa att han tyckte att bandet lät förjävligt gapade och pekade under spelningen.
"De har snott ett The Crown-riff! De har snott ett The Crown-riff!"
Han sa sen att han skulle leta upp den låten när han kom hem sen för att vara helt säker. Jag tror att han bara hittar på för att ha nåt att skylla på när han spelar bandet hemma sen.

Black Dahlia Murder?
Såg ett par låtar. Kändes inte alls engagerande. De låtar jag hört innan påminner om Cradle Of Filth så jag var inte det minsta pepp på att se dem heller.

Stora frågan är dock varför det fullkomligt drällde av hardcorepunkare i yngre tonåren.
Roligast var den fula dansken som såg ut precis som den där dryga ungen i "2 1/2 men" hade sett ut om han varit metalfan.
Han hoppade jämfota vid ett tillfälle samtidigt som han snurrade. Det var längesen jag fick bita mig så hårt i läppen för att inte lägga av årets skratt.

Inga kommentarer: