lördag 9 januari 2010

Within The Mind.

15x15cm. Baron von Blubba från en riktigt gammal klassiker: Bubble Bobble.

Intressant detalj är att förra målningen gjorde jag efter att en kille jag snackade med i England tyckte att jag skulle måla Snake Plissken. Killen som tipsade mig heter Craig. jag efterlyste lite inspiration på motiv igår på twitter. En kille tipsade mig då om att göra just Baron von Blubba, vilket var en bra idé eftersom jag varit sugen på att måla något från just det spelet ett bra tag nu. Killen som tipsade hette även han Craig.
Så nu undrar jag om det finns fler som heter Craig därute och som har en bra idé. I sådant fall tycker jag att han ska ge sig tillkänna.

Om inte annat så ska jag bildgoogla på just 'Craig' för att se om jag får upp nåt kul resultat.

2 kommentarer:

Kristopher sa...

första på bildsöken blir regeln.

//Caroline

Slusk sa...

Haha. Tror jag skippar det. Är inte så¨sugen på att måla en ica-praktikant faktiskt.