tisdag 26 januari 2010

I For An Eye.

Rökare.
Versus.
Rökare.

Jag har aldrig nånsin uppskattat rökare.
Rökning är äckligt, förbannat äckligt och ännu mer äckligt.
jag har avskytt det ända sedan jag var liten och fick sitta i en sjukt inrökt bil så fort jag skulle nånstans.
Det var inte mysigare av att jag blev åksjuk så fort jag satte mig i en biljävel.
Åksjuka plus kvävande röklukt gjorde att jag aldrig nånsin ville åka nånstans som barn.
Där gjöts grunden till min avsky gentemot de äckliga människor som påtvingar sitt rökande på andra.
Min granne röker på sin balkong ibland. Då luktar det rök i hela min lägenhet.
Jag är övertygad om att det är en del av en konspiration av cigarettnyttjarnas plan i att få mig från vettet.

Nåväl.
Idag var jag en sväng till grannstan.
Jag hade en stund över innan mitt tåg skulle gåp hem så jag valde att smita till bolaget för att köpa öl. Ja, jag vet att det bara är tisdag, men jag ska ha ölen till ett konstprojekt. Tro mig?

När jag så knatar mot mitt mål så står det två tanter lite längre fram och har vad som förefaller sig vara en rökpaus.
Det mullrar till lite i min mage när jag närmar mig.
Intressant.
Precis när jag är jämsides så slår jag till mitt helljus, jag menar att jag släpper en riktig jävla rökare.
Jag hör att damerna jag lämnar bakom mig tvärt slutar prata.

Ställningen är för närvarande:
Slusk - världens alla rökare 1 - 92684846776523


Förresten så såg jag att min blogg nämndes på Jävla Jennys blogg.
En läsvärd historia. Hon har gjort mig uppmärksam på de intressanta små bilderna som folk väljer att ha på begravningsannonserna.
Det är något jag aldrig skänkt en tanke på tidigare.
Jag har tidigare bara läst namnen och tänkt "jaha, synd för xx som trillat av pinnen". Nu undrar jag mer vad tanken bakom en bild på en pingvin kan vara.

4 kommentarer:

Jenny sa...

Man läser inte artiklarna... Man tittar på bilderna.

Slusk sa...

Kanske för att de är mer öppna för tolkning?

Jenny sa...

Du sa 'öppna'...
Och märkte du ens porrtidningsparallellen?

Slusk sa...

Haha. Nej. Det gjorde jag inte. Jag är uppenbarligen fullkomligt sinnesslö.

Hade nog inte svarat så då. Nu gjorde jag det och det blev ganska. Intressant.