torsdag 7 januari 2010

Dumbstruck.

Jag äger en sån här ickeböjd-apparat.
När jag nyttjat den för några dagar sen så tog jag sedvanligt av toppen med bladen för att skaka ut dagens skörd.
Av någon anledning så råkade jag slå igång den nu nakna rakapparaten som såg ut såhär:
Tyckte att det såg ganska lustigt ut när de snurrade sådär helt utan att vara till någon nytta.
Sedan vettefan hur jag tänkte men jag ska i varje fall försöka återge hur tankarna har gått i min lilla skalle.
Jag måste tänkt att de där små roterande stavarna var ingenting mot en stor stark bjässe som jag(i förhållande till rakapparaten då). Jag menar: jag har ju stannat större saker som leksaker när jag varit mindre utan problem. Problemet är att en rakapparat inte är designad för att småbarn ska leka med dem.
Så jag trycker bestämt med full kraft ner tummen på en av de där roterande fulingarna. När den inte stannar så trycker jag lite hårdare.
Sen känner jag att de där kanterna högst upp börjar gräva in sig i skinnet så då ger jag upp och avlägsnar tumfan.
Nu har jag ett fint cirkelrunt sår inskuret i tummen.
Det ser ut såhär för tillfället.
Jag ångrar nu att jag inte tog en bild på det precis när jag gjort det, för det har hunnit läka bort rätt bra nu.

Fan vad idiotiskt gjort. Verkligen.
The laugh's on me.

2 kommentarer:

Andréas sa...

Hahaha dagens roligaste. Scars are art!

Slusk sa...

Hehe. Tur att det kunde glädja någon. Då gjorde jag ju det inte helt förgäves. ^^