lördag 5 september 2009

Choke On It.

Alltså, jag sitter hos polaren nu och har det trevligt. En sak som är väldigt lustig är när man kikar ut genom hans köksfönster så får man se detta:Jag förstår inte alls vad det ska vara bra för. Kliar mig förtvivlat i huvudet av undran över det. Nån som har en idé?


Sen är det den här med:
Hur tänkte man här? finns det inte snyggare och bättre mönster? Usch jag börjar låta som de där nogger-idioterna på centrum mot rasism.
Fast som alla egentligen vet så är detta bara en liten del av den stora förföljesen av judar som sverige ägnar sig åt.

"Marla is some twisted bitch, but he likes it a lot."

3 kommentarer:

Wiggwulfenheimer Joakim sa...

Solkorset är ju mänsklighetens äldsta symbol, och just i det här fallet är det nog bara en arketyp ur det undermedvetna som omedvetet ploppat upp hos arkitekten. Om det inte enbart är en slump, dvs.

I det första fallet... ja, den där stegen ser sjukt onödig ut, men det kan inte vara så att brandkårens liftkranar inte når hela vägen upp till den våningen och att detta säkerhetsproblem lösts med hjälp av en ytterst suspekt placerad trappa?

Slusk sa...

Alldeles säkert. Den förekommer ju med korset åt båda håll så det är säkert inte medvetet.

Apropå brandtrappan så har jag tänkt samma tanke men jag är misstänksam då den vätter ut mot en innergård där det inte kommer in några bilar.

Brasilien är förövrigt ett land som bygger skyskrapor utan brandtrapppor. Många hotell har bara hiss de översta våningarna.
Brandsäkert!

Wiggwulf sa...

Hmmm.. jag ska fan göra lite efterforskningar. Blir grymt nyfiken. :)