onsdag 2 september 2009

Evil Never Dies.

Alla har väl spelat ett eller 458967spel med Super Mario i.
Jag gillade aldrig det första Super Mario Bros till NES. Det var alldeles för tråkigt och linjärt, bilden kunde bara scrolla åt ett håll. Väldigt endimensionellt.
Super Mario Bros 3 var då något som jag uppskattade bra mycket mer.
Särskilt alla de olika power-ups som fanns med.
SMB2 är inte ett Mariospel. Det är bara tråkigt och jobbigt, det är dessutom nåt annat spel som de gjort om för att Det SMB2 som släpptes i Japan inte ansågs fungera i västvärlden.

Min favorit i kategorin spel med Super Mario i huvudrollen är dock:
[Notera hur duktig jag tycker att jag själv är genom att ta en bild på savesloten som visar att jag klarat alla banor/hemligheter i spelet]

Innan det dök upp en Super Nintendo-konsol hemma så brukade jag stå bakom de andra snoriga ungarna i lokala tv-spelsaffären och invänta min tur att få greppa denna spännande nya handkontroll som kunde styra Mario på massa upptänkliga vis.

Favoritbanan i spelet är Cheese Bridge Area. Det tog min åtskilliga svordomar och åt helvete många försök att klara av den banan genom att flyga under första slutet och in i andra.
Fick senare reda på att man kunde glida under med Yoshi för att sedan bara hoppa av honom. Då kände jag mig bra lurad.

Banan jag hatar mest av alla är andra banan i Special World, Tubular.
Där ska man glida en lång väg med hjälp av en P-ballong. Jisses vad jag avskyr den nivån.

Inga kommentarer: