onsdag 16 september 2009

Stay Hungry.

Det blir till att masa sig till den danska huvudstaden imorgon för att gå på konsert.
Tänkte se Chimaira och Unearth. Throwdown och Dååth spelar med, men de banden har jag ingen som helst koll på. Så det blir intressant att se vad det är. Jag har inte ens förmått mig själv att kolla upp dem på myspace/spotify ens.

Chimaira såg jag på Vega i samma stad för fem(?) år sen, och då hade jag ingen som helst koll på bandet så det var en angenäm upplevelse.
Unearth har jag inte sett tidigare så det ska bli spännande att se hur de är live.
Båda banden har en sak gemensamt i min bok.
Efter Chimairas 'The Impossibility of Reason' så upplevde jag bandets nästa släpp[S/t, kom 2005] var så jävla metal för att visa alla att det inte finns någon tvekan om hur true de är och inte nåt trendband.

Samma sak gäller Unearths 'III: In the Eyes of Fire'[2006] som var uppföljare till 'The Oncoming Storm'[2004].
Där 'The Oncoming Storm' var ett thrashalbum med en jäkla massa groove så var det nästan bara prygel på 'III: yadda yadda'.

Båda banden är nythrash, jag vägrar kalla det för metalcore. Metalcore är ett skällsord som kristna töntband som August Burns Red[vilket krystat bandnamn för övrigt] kan kalla sig.

Pluspoäng till Unearth för att de har en låt som heter Cutman på senaste släppet.
Fast den handlar nog tyvärr inte om karaktären från första Mega Man-liret.
Ska bli kul att gå på spelning i varje fall, inte sett nåt sen jag var på metal camp.

2 kommentarer:

Linus sa...

Tack för tipset på "töntbandet". Nu har jag något nytt att lyssna igenom ;)

Slusk sa...

Haha. Smaken är som baken -jävligt bred.