onsdag 6 oktober 2010

Children Of The Cross.

Så lägger jag upp den den tolfte och avslutande Nintendo-målningen jag målat åt Lord K. Denna gigant.

Det är en bild på Link i Legend of Zelda.
I level 8 så hittar han denna magiska bok.
En bok jag kände mig nödgad att modifiera.

Jag har nämligen lagt till en svart pixel.

Saken var den att när jag satt och målade den så noterade jag att det är två röda pixelrader innan omslagstrycket och två nedanför. Symmetriskt.

Däremot så var inte trycket symmetriskt.
En svart heldragen pixelrad.
En röd rad.
En streckad svart rad.
TVÅ röda rader innan det kommer ett plustecken.
Asymmetri. Usch.

Så jag löste det genom att förlänga korset en rad uppåt och göra det till den vackra syn det nu är.

Innan jag bestämde mig för att måla det så kändes det inte riktigt rätt.
Boken ser ju ut att vara upp och ner, och jag ville inte riskera att det skulle ses som en bibel. Då slog det mig att det är ett japanskt producerat spel.
Där öppnas tydligen böcker i fel ände. Fast vad vet jag. jag inbillade mig att så var fallet och att Nintendo inte vågade ha en stanisk symbol i sitt spel.

Att nivå tre är formad som en svastika var tydligen inget problem för speltillverkaren däremot, så kanske har jag fel där med.

2 kommentarer:

Sara F.E. sa...

Hahaha, jag gillar verkligen din estetiska logik. En klar förbättring.

Fredrik sa...

Watch clean! 8)