fredag 16 april 2010

Apocalypse Now!

Nu jävlar ska ni få se på fan!
Aftonbladet rapporterar om askmolnet som drar in över sverige.
Detta mina kära vänner är zombieapokalypsen som tar sin början.
Askmolnet är sjukt likt necronomicon, the book of the dead, som finns i Evil Dead-filmerna.
Kika själva.Det är inte en slump att molnet som ser ut som boken som väcker de döda till liv.
Det är inte heller en slump att det är ett askmoln då huvudpersonen i Evil Dead-filmerna heter... just det. Ash.

Tanka upp motorsågen och ladda den dubbelpipiga hagelbrakaren så kör vi igång.


Psst. För övrigt så försökte aftonblaskan först skrämma oss med att vulkanutbrottet skulle kunna väcka en drake från Astrid Lindgrens barnböcker om bröderna Lejonhjärta.
tror de att vi är efterblivna eller? Bröderna Lejonhjärta är ju för fan påhittade.

9 kommentarer:

smegMMA sa...

Bröderna Lejonhjärta är fan inte påhittat. Passa dig. Det är för helvete en dokumentär, fast i bokform.

Slusk sa...

Jaha. Jag har inte läst den. Därför avfärdade jag det som en fabel. Det behövs alltså en drakdräpare? Hittar man en sån i gula sidorna? Bredvid rörmokare?

Kristopher sa...

Nej självklart inte bredvid rörmokare med tanke på att det börjar på R och drakdräpare börjar på D. Du hittar drakdräpare under D, mellan dragspelsreperatörer och däckfirmor.

Jenny sa...

Bröderna Lejonhjärta är nån slags parafras på andra världskriget. Varnar du för det tredje nu?

Slusk sa...

Kristopher, bra tänkt. Jag trodde att det under både rörmokare och drakdräpare fanns en text som sa "se hjältar".

Jenny. Para-vadå?[jag vet vad det är, jag är bara sur för att jag har schemalagt ett inlägg som innehåller det ordet]
Ingen aning. Tredje världskriget säger du? Vi håller tummarna för det istället för en zombieapokalyps.

Jenny sa...

Äh, jag vet inte om jag vill hålla några tummar för det. Slåss nog hellre mot zombier än folk. Rent teoretiskt alltså.

Slusk sa...

Njae. Jag tänkte mer på att i ett världskrig kan man vara alliansfri[som att nu detta landet verkligen skulle vara det]. Det är inte riktigt lika lätt att säga till zombies att man inte vill vara med i nån konflikt.

Chief Rebel Angel sa...

Briljant jävla inlägg.
I all sin enkelhet.

Fortsätt så snubbe!

Slusk sa...

Jag tackar ödmjukt för den komplimangen.