fredag 2 april 2010

Påsk Mortem.

Ägg! Ägg! Mera ägg! Ät så får du skägg!
Hade jag fått höra det som liten så hade jag ätit ägg. I massor.
Nu gjorde jag inte det och har därför en skäggväxt lika fattig som den genomsnittlige eskimåns. Nu är det den tiden på året då jag sak försöka ta igen det.
I sann påskanda beslöt jag mig för att dekorera dessa ägg som jag sedan skulle inmundiga.
Eftersom jag aldrig tillrett ägg annat än stekt dem så kände jag att jag behövde lite hjälp. Jag misstänkte att stekta ägg inte är så roliga att måla, så jag fick konsultera en vän:Denna ovärderliga vän satt på väsentlig information.
Av sekretesskäl så kan jag inte publicera hela, men jag bjuder på en liten glimt:

Självklart blev det lite tv-spelsmotiv. Här ett frågeteckensblock från Super Mario World till SNES.
Från samma spel så gjorde jag yellow switch från yellow switch palace.

Jag blev jävligt missnöjd med hur mina ägg blev och i sann diktatoranda så kände jag att någon var tvungen att ställas inför rätta. Någon var tvungen att betala priset för mina tillkortakommanden.
Så avrättningarna började.
"Entering a tomb of a corpse yet conceived"

"Cold touch of death begins to chill your spine"

"Another casualty beyond the shadows you fall"
"Losing ground, the fate you feel it draws near"
"Do you want to die"
Den dåliga karman jag ackumulerade genom att ha ihjäl äggen slog tillbaks jävligt snabbt.
På nån dum vänster så försökte diskbänken lyfta av min nagel från fingret.

Om nån undrar så kan jag erkänna att det var inte mycket ägg som gick till spillo. Jag slickade bort det mesta från diskbänken. Även en hel del skal. Det var en intressant upplevelse.

Glad påsk!

Inga kommentarer: