torsdag 29 april 2010

Hatebreeders.

Ibland hör man fel på texten i en låt. Man kan gå länge och sjunga helt åt helvete fel.
Tills nån kommer på en och skrattar lite och så skrattar man själv åt misstaget och helt plötsligt kan man inte förstå hur man kunde tyckas höra den där textraden som var fel.

ELLER.
Så kan nån annan påtala att texten i en låt låter som båågot helt annat än vad det är och aldrig mer kommer man att höra originaltexten utan den dumma jävla grejen istället.
Följande scenario utspelades på en arbetsplats i tisdags:
Spotify strålar ut över vardagskrigarna. En styck person som inte är bekant med Misfits ställer en ärligt menad fråga och samtidigt förstör han låten Hatebreeders för förmodligen all framtid för mig.
Tack utav bara helvete.

Frågan lyder:

Hur många bultar finns det i ölandsbron?
Nä. Så lät inte alls frågan.

Frågan var:
Sjunger de Rape me at home!?

Vad tycker du ?
När jag varit och handlat igår och gick hem med en brutalt stor matkasse så skyfflade min iPod fram just den låten och jag börjar skratta rakt ut.
Det där paret som jag mötte porecis då måste känt att jag befunnit mig i ett alldeles stabilt mentalt tillstånd.

Jisses.

Rape me at home.
Nej tack.

3 kommentarer:

Slusk sa...

Kan jag lägga upp en kommentar här bara för att vara dryg?
Japps. Det verkar inte bättre.

Jenny sa...

Vad fan?!
De gjorde inte det förut, men nu gör de ju det. TACK!

Andréas sa...

men nog fan hade låten blivit ännu brutalare

Whoa oh oh
No
Whoa oh oh
Rape me at home
Whoa oh oh

Whoa oh oh
Rape me at home
Whoa oh oh