måndag 26 april 2010

Tävlingen Avslutad.

Så i morse satte jag mig och klippte till ett gäng lika stora pappersbitar.
Dessa prydde jag sedan med en epostadress var.

Jag fann det lämpligt att vika ihop lapparna fint för att lägga dem i en skål.
Handen i skålen och så viftade jag teatraliskt runt med den bland innehållet i skålen. Väldigt inspirerad av lottningar till fotbolls-VM.

Fingrarna greppa tag och vinnaren ska nu presenteras.

Vinnaren.

Av.

Tävlingen.

400.

Är.

Ingen.

Mindre.

Än:

EN TORR BORTGLÖMD OSTBÅGE!
Vafan!?

Näven i skålen återigen och nu fiskar jag tag i en papperslapp.
Jag vecklar spänt ut lappjäveln.
Givetvis så står det ingenting på sidan mot mig så jag får vända på den.
Där ser jag att vinnaren är Bengt Jovovich.

Grattis!

Ola som deltog i tävlingen och tyckte att det skulle vara trevligt att få se någon av målningarna i verkligheten, till dig vill jag säga att jag är ledsen att du inte vann[det är jag i och för sig för alla andra som inte heller vann] men det finns faktiskt ett gäng av mina målningar i Örebro.
Verkar som att det är nåt speciellt med den stan då jag skickat dit fyra målningar samt en målning till en exil-örebroare. Märkligt.


I övriga nyheter så kan jag meddela att jag inte kommer att bli klar med min stora målning idag. Helvetes jävlar.
Det är mycket mer jobb än vad jag estimerade från början.
Större delen är målad, men det ska målas extra lager så att färgen blir jämn.
Plus att det är ett jäkligt tidskrävande mönster som ska göras.

Jag har inte riktigt bestämt mig för om jag ska pilla lite på den varje dag denna veckan eller om jag ska ta allt nästa helg.
Denna veckan blir det nämligen inte några längre sessioner av målande då jag tydligen ska börja jobba imorgon.

Bättre kanske då att färdigställa de mindre halvfärdiga verken jag har liggandes.
Jag får se helt enkelt.

7 kommentarer:

smegMMA sa...

Jaså, du fuskade bort min vinst? Fy fan. Fuck you.

Slusk sa...

Din lapp var helt enkelt kass som inte slog bengt och ostbågen.
Du får träna den bättre till nästa gång.

smegMMA sa...

Tänker aldrig mer delta. Fy fan. Lappfail. Helvete.

Slusk sa...

När du säger "aldrig mer" så misstänker/hoppas jag att det är precis så allvarligt som jag brukar säga på bakfyllesöndagar.

smegMMA sa...

Serious as a fucken heart attack. Helvete. Jag köper skiten istället, det vet du.

Slusk sa...

Det vet jag, och är jag väldigt glad för. :)

Bengt Jovovich sa...

Tjohoo!!

Köp allt du orkar, Kentha - proffset Bengan vinner prylarna gratis.

In. Your. FACE!