måndag 5 april 2010

Wake Up Dead.

Jag satt precis och måkade lite och tänkte att jag kan lika gärna fortsätta posta bilder på hur arbetet fortskrider.
Nu blev det dock såhär att jag sitter med laptopen i knät. Fötterna på bordet. En stor kaffe i näven.
Bekvämlighets-mode alltså.
Att jag då har kameran inom en arms avstånd gör att jag inte anstränger mig för mycket för att göra några fotografiska underverk.
Jag la på ett lager rött som jag ska täcka ytterliggare några gånger. Sen är det bara grått och vitt kvar.
Eller bara och bara. Sen ska det hållas på att finputsas alla jävla kantlinjer så att de är raka och fina. Nåja.

Från min soffplats så kunde jag även ta bilder på lite andra saker.
T ex så är det många som undrar var fan jag gör av mina målningar.
De jag inte ska posta till Lord K eller andra glada typer hamnar ovanpå billy.75 av mina verk samlat på hög.
När jag ändå sitter och leker med kameran så kan jag visa mina jättefina Penguins-tröjor.
En halv förmögenhet har de kostat mig.Tröjan i mitten köpte jag när jag och polaren var och såg NHL-premiären i globen mellan Pittsburgh och Ottawa. Den högra införskaffade jag i Mellon arenas supportershop då jag bevittnade Penguins sista hemmamatch innan det högst lyckade slutspelet började förra året. De hade inga tröjor med nummer 81[Satan] så det fick bli en Staal istället.
Den vänstra är den dyraste.
En tröja som i NHLs onlineshop var märkt $20 slutade med att kosta mig nästan 900kr.
Frakt. Tullavgifter. Moms.
Avgifter som när jag konsulterade tullverket inte kunde motiveras alls.
Då jag formulerade mina uppriktiga funderingar angående rimligheten i att få betala tull för en tröja till tullverket så dröjde det inte länge innan en tjänsteman[kvinna] ringde upp mig och förklarade att hon inte kunde hitta några som helst motiveringar till varför man ska betala tull. Hon hade sökt igenom alal papper och information som fanns tillgängliga och sa att det enda hon kunde säga var det som stod på wikipedia.
Där kan man läsa att tullavgifter förädlar varor. Så man ska betala moms på tullavgiften och varans egenvärde.

Känns tryggt att tulltjänstemännen inte kan motivera sin maffiosoverksamhet på ett tillfredsställande sätt.

Tull. Helt enkelt ett jävla skitsystem när det gäller annat än att stoppa olagligheter.

6 kommentarer:

smegMMA sa...

Penguins alltså? Själv sparade jag på Coorado saker ett tag men lessnade sen på skiten. Nu ligger signerade Foppa matchtröjor (riktiga såklart) och fan vet vad och samlar damm i källaren.

Slusk sa...

Jofan. Pingvinerna är laget serru.
Det är inte illa det ju. Eller lite illa att de bara ligger och samlar damm..

smegMMA sa...

Äh vafan, jag tröttnade ju på skiten när Foppa ändå bara var skadad hela tiden. Tyckte det var bättre att hänge mig helt åt UFC.

Slusk sa...

Mjo. Det förstår jag ju.
UFC. Jag blir bara förbannad på när jag tänker på den sporten. Blev sur som fan när Mir valde att inte försöka försvara sig mot Carwins nävar. Han var likadan mot Lesnar. Idiotjävel.

smegMMA sa...

Haha, jag gillar Mir som fan faktiskt men håller självklart Carwin som större favorit eftersom han är ansikte för Warrior Wear.

Slusk sa...

Det är lätt åsikten av en köpt man det där.. Hehe.
Kan inte Mir inse att han måste göra nåt när folk matar serier av slag i fejan på honom så är han inte värd att vinna nåt.
Men visst Carwin ÄR bra.